طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.



گالپ یک task runner یا اجرا کننده فرامین است که به وسیله آن می توان به بسیاری از کارها و پروسه های تکراری و زمان بر طراحی و توسعه وب، سرعت ببخشید و از طراحی سایت لذت ببرید!




 ابزارهایی مانند گالپ عمدتا با نام build tools هم شناخته می شوند چرا که ماهیت کار آنها شبیه نرم افزار های build می باشد و task هایی را اجرا می کنند که به build منجر می شود. مثلا اگر برای بهینه سازی وبسایت طراحی و توسعه داده شده بخواهید حجم تصاویر به کار رفته را کاهش دهید، فایل های SASS و LESS را کامپایل کنید و یا فایل های جاوااسکریپت پروژه را کوچک سازی نمایید. این موارد و بسیاری موارد دیگر از جمله کارهایی است که انجام مداوم آن گاه باعث هدررفت زمان می شود و شاید عملا احتیاجی به صرف زمان زیاد برای این قبیل کارها نباشد. به دلیل اینکه گالپ Gulp بر پایه نود جی اس NodeJs ساخته شده است، اولین قدم نصب نود جی اس NodeJs است.

گالپ جی اس Gulp.JS یکی از فریم ورک‌های کاربردی جاوااسکریپت برای خودکارسازی کارهای تکراری و بهبود بخشیدن به گردش کاری است. با استفاده از این فریم ورک می‌توان به ساخت اتوماسیون JavaScript پرداخت و وظایف تکراری را به سادگی مدیریت کرده و انجام داد. از آن جایی که اکثر تیم های توسعه‌دهنده پروژه‌های تحت وب همواره به دنبال راه‌هایی برای انجام سریع‌تر پروژه ها هستند، تکنیک‌ها، ابزارها و ترفندهای مختلفی در این زمینه شکل گرفته‌اند. گالپ Gulp نیز مانند گرانت Grunt مبتنی بر نود جی اس NodeJS است و زیرساختی را ایجاد می‌کند تا به وسیله پلاگین‌هایی که برای آن نوشته می‌شود کارهایی را به صورت خودکار انجام دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.