طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

هروکو Heroku یک بستر میزبانی وب بر پایه پلتفرم به عنوان سرویس با ساختار سرویس ابری است



هروکو در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت سیلزفورس خریداری شد. هروکو یکی از اولین بسترهای ابری است که از سال ۱۳۹۶ در حال توسعه است. این سرویس در ابتدا فقط از زبان برنامه‌نویسی روبی Ruby و فریم ورک روبی آن ریلز Ruby on Rails پیشتیبانی می‌کرد

 

 

ولی بعداً پشتیبانی از جاوا Java، نود جی‌اس Node.JS، اسکالا Scala، کلوژر Closure، پایتون Python، پی‌اچ‌پی PHP و گو Go را به سرویس خود اضافه کرد.
ساختار ارائه سرویس در هروکو، بستر به عنوان سرویس یا پلتفرم به عنوان سرویس Platform as a Service یا PAAS است.
هروکو یک سرویس ابری که این امکان را فراهم می‌کند تا توسعه‌دهندگان وقت خود را بیشتر برای توسعه نرم‌افزارشان بگذارند تا مدیریت سرورها و انتشار دادن نرم افزار. با ایجاد یک اپلیکیشن در سرویس هروکو و انتشار کد بر روی آن, هروکو به صورت خودکار ابزارهای مورد نیاز برای اجرا کد را تشخیص می‌دهد آن را اجرا می‌کند و دیگر توسعه‌دهنده نیازی به وقت گذاشتن برای مدیریت سرور و اجرای کد بر روی آن ندارد.
از ویژگی‌های هروکو می‌توان به عدم وجود نگرانی بابت زیرساخت، افزایش آسان منابع زیرساخت با افزایش و ارتقای نیازها و وجود یکپارچگی پیاده‌سازی شده آسان با سرویس‌هایی مانند سند گرید SendGrid، مونگو دی بی MongoDB و ردیس Redis اشاره کرد.
برای کار با هروکو باید با گیت Git آشنا باشید و تجربه کار با ابزارهای مختلف توسعه یکپارچه و کنترل نسخه را داشته باشید. بسیاری از فرامین توسعه تحت هروکو از محیط خط فرمان قابل انتشار هستند. بهتر است کار با خط فرمان سیستم‌عامل مورد استفاده خود را به خوبی فرا بگیرید.


منبع : نرم‌افزام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.