طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

فاندیشن یک فریم ورک ریسپانسیو فرانت اند است که از اجزای تعریف شده اچ تی ام ال و سی اس اس و عناصر رابط کاربری و عملکردهای مرتبط آنها تشکیل شده است.  یک نقطه مثبت فاندیشن، قابلیت شخصی سازی زیاد آن است که در این خصوص نقش استفاده از SASS در این فریم ورک خیلی کمک کننده است. با استفاده از فایل Settings می توان به طیف وسیعی از تنظیمات و شخصی سازی‌ها دسترسی داشت.

از لحاظ حجمی با اینکه ساختار ماژولار است و شما خیلی راحت می توانید کامپوننت‌های اضافی را بردارید اما در نهایت حجم زیادی به صفحه شما برای استفاده از این فریم ورک اضافه می‌شود. البته این همه ماجرا نیست، ساختار کدنویسی فاندیشن با استایل‌های تو در تو و پیچیده باعث بالا رفتن پیچیدگی و در نتیجه گرفتن پردازش بیشتر برای نمایش صفحه می‌شود که این قضیه روی طرح های پیچیده، به خصوص در موبایل واقعا آزار دهنده است.
طبق گفته سازنده، حجم کدها نسبت به نسخه ۵ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است که البته حرف درستی هست، حجم فایل CSS از تمامی کامپوننت ها به صورت فشرده کمتر از ۵۰ کیلوبایت هست که خب واقعا، واقعا در این زمینه کار خیلی بزرگی انجام شده.
مهمترین بخش یک CSS Framework بخش Grid آن فریم ورک است. این قسمت در نسخه ۶ فاندیشن حالا تنظیمات و انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد و البته یک گزینه تبدیل Grid با استفاده از Flexbox هم دارید. به نظر می رسد که Zurb تصمیم دارد تا Foundation Sites رو با Foundation Apps ادغام کند.
در فاندیشن 6 یک سیستم منو و فهرست جدید ایجاد شده است که می‌توانید به راحتی آن را تنظیم کنید و همچنین ماژولارنیز هست. بخش منوی جدید در فاندیشن 6 یک جهش بزرگ به شمار می‌رود، زیر که می‌توان قطعات مختلف را ترکیب کنیم، در نوشتن خطوط کد صرفه جویی کنیم و همچنین ساختار ماژولار آن باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید آن را در اغلب پروژه‌های خود استفاده کنید. منوی جدید بنیاد منوی موجود در فاندیشن 5 را استحکام بخشیده و استفاده از آن را با وجود کاهش کد پایه آن آسان‌تر ساخته است.
پیمایش و ناوبری (منو) جدید در فاندیشن به شما کمک می‌کند که یکی از مهمتری بخش‌های سایت خود را بسیار سریعتر از قبل انجام دهید. نوار پیمایش و ناوبری که ایجاد می‌شود از کدهای بسیار کمتری نیز برخوردار است و در نتیجه باعث خواهد شد تا صفحه اینترنتی شما بسیار سریعتر بارگیری و نمایش داده شود و همچنین منو بسیار ساده‌تر بر اساس چیزی که می‌خواهید ساخته خواهد شد.



اطلاعات بیشتر:

goo.gl/6rLG4T

https://www.narmafzam.com/technology/foundation

#تکنولوژی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.