طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت تحت وب

نرم افزام با هدف افزایش کیفیت نرم افزارهای تحت وب درایران با به عرصه رقابت نهاده است.

بوت‌استرپ Bootstrap مجموعه‌ای برای ساخت ظاهری وب سایت‌ها و برنامه‌های وب، شامل اجزاء رابط کاربری است.



بوت‌استرپ از دل یکی از پروژه‌های تویتر، که برای توسعه آنالیز داخلی و ابزارهای مدیریت بود، بیرون آمد. در مقطعی از انجام پروژه از کتابخانه‌های مختلفی برای توسعه رابط کاربری استفاده شد، که منجر به عدم ثبات و زحمات زیاد برای نگهداری و توسعه شد. اولین گسترش پروژه تحت شرایط واقعی در زمان اولین Hackweek تویتر اتفاق افتاد. در آگوست سال ۲۰۱۱ تویتر اولین نسخه بوت‌استرپ را به صورت متن‌باز منتشر کرد.

بوت‌استرپ پشتیبانی نسبتاً ناقصی از HTML5 و CSS3 دارد، اما با تمامی مرورگرهای عمده سازگار است. از نسخه ۲٫۰، بوت‌استرپ از طراحی واکنش گرا Responsive Design نیز پشتیبانی می‌کند. این به آن معنی است که طراحی گرافیکی صفحات وب به طور داینامیک با خصوصیات دستگاه مورد استفاده اعم از کامپیوتر، تبلت و یا موبایل تطبیق پیدا می‌کند.  

بوت‌استرپ ماژولار بوده و اساساً شامل مجموعه‌ای از برگه‌های سبک آبشاری LESS (یک پیش پردازنده CSS برای توسعه آسانتر و سریعتر در وب) است که اجزاء گوناگون این بسته ابزار را پیاده‌سازی می‌کند. یک شیوه نامه به نام bootstrap.less شیوه نامه‌های اجزاء را در خود جا داده است. توسعه دهندگان می‌توانند فایل بوت‌استرپ را با انتخاب اجزایی که برای پروژه خود نیاز دارند بسازند. تنظیمات از طریق یک شیوه نامه مرکزی تا حد محدودی قابل انجام هستند. تغییرات عمده تر بوسیله دستورهای LESS امکان‌پذیر است. استفاده از زبان شیوه نامه LESS اجازه استفاده از متغیرها، توابع و عملگرها، انتخاب گره‌های تو درر تو، و نیز mixins را می‌دهد. بوت‌استرپ با در نظر گرفتن مرورگرهای امروزی طراحی شده است. در نتیجه با آخرینن نسخه‌های مرورگرهای Chrome, Firefox, Opera, Safari و Internet Explorer بدون مشکل کار می‌کند.


منبع : نرم افزام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.